Janusz Piotr doradzał m.in. spółkom technologicznym, internetowym, telewizyjnym, paliwowym, spirytusowym, budowlanym, tytoniowym, kosmetycznym oraz producentom i dystrybutorom filmowym oraz producentom sprzętu elektronicznego i dóbr luksusowych. Prowadził spory i negocjacje z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i instytucjami państwowymi. Brał udział w postępowaniach sądowych dotyczących naruszenia praw do renomowanych znaków towarowych. Prowadził spory domenowe przed sądem arbitrażowym w Warszawie. Występował również w sporach sądowych związanych z naruszeniem dóbr osobistych w wyniku publikacji prasowych. Doradzał przedsiębiorstwom tytoniowym w zakresie prawa do reklamy. Reprezentował klientów przed Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w postępowaniu o uzyskanie zgody na transfer danych osobowych poza obszar Europejski Obszar Gospodarczy. Wczesne doświadczenia zawodowe zdobywał m.in. jako radca prawny w kancelarii Wardyński i Wspólnicy oraz jako szef praktyki prawa własności intelektualnej i nowych technologii PwC Legal Polska. Janusz Piotr jest doktorantem w Instytucie Nauk Prawnych PAN. W 2001 r. był stypendystą w Instytucie Maxa Plancka w Monachium.
Ekstraklasa koszykarska na wokandzie - ekwiwalent za wyszkolenie zawodnika sportowego. Rywalizacja sportowa przeniosła się do sądu. Wszystko za sprawą pozwu jaki Miejski Klub Sportowy „POLONIA” Warszawa z siedzibą w Warszawie wniósł przeciwko Gdyńskiemu Klubowi Koszykówki ARKA S.A. z siedzibą w Gdyni. Zapraszam na krótkie omówienie wyroku z komentarzem.
Zapraszamy na omówienie nowości, które za sprawą dyrektywy z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym oraz zmiany dyrektyw 96/9/WE i 2001/29/WE („Dyrektywa JRC”), zostaną niebawem wprowadzone do prawa autorskiego, przygotowane przez mec. Janusza Piotra Kolczyńskiego.
W skład Komisji weszło 20 osób, wśród których znalazłem się również ja.
W dniu 11 kwietnia 2018 r., w Uniwersytecie Warszawskim, w ramach seminarium doktoranckiego pod kierunkiem prof. dr hab. Moniki Czajkowskiej-Dąbrowskiej, wygłosiłem referat na temat wynagrodzeń niezrzekalnych (tantiem audiowizualnych - TA) za publiczne komunikowanie utworu audiowizualnego.
The article outlines the issue of remuneration for using of audiovisual works in Poland by also looking into a new movement in the world of copyright law. The amount of audiovisual royalties collected by CSs in Poland is currently significant and still growing, since the right in question is attributed both to Polish as well as to foreign authors or artistic performers who do not even have to be members of (proper) collecting society to demand royalties. It is the every user of an audiovisual work under the obligation to pay to the statutory royalties
Al. Jana Pawła II 22
00-133 Warszawa
info@cropa.org
NIP: 586-148-91-17; REGON: 015824293